Vad har hänt i ”Honda scenen” sista 15 åren?
-
MickeCTR24
- Bil: Focus RS 2016
- Namn: Mikael Fång
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Hej!
Vet inte om någon minns mig men jag hängde mycket här i början av 2000-talet, körde ett par EP3:or bla denna som då var rätt snabb på EDPS under en tid:
Jag hade även en Eg Civic med en motor och låda från en Integra Type R som jag körde 12,98 med på strippen. Jag har haft många Hondor.
Jag hade ett uppehåll under ett par år men har nu en Ford Focus RS 2016. Grym bil!
Blev lite nyfiken på vad som hänt under de sista åren, vad gäller nu? Går det att få till en Honda som presterar mitten 11:a på strippen under 200 K? K20 swap? Tacksam om någon vill uppdatera mig lite, det har säkert hänt massor! Jag är främst intresserad av vilka trender som finns avseende swaps.
Kul att skriva här igen, här la jag måååånga timmar ”i min ungdom”
Vet inte om någon minns mig men jag hängde mycket här i början av 2000-talet, körde ett par EP3:or bla denna som då var rätt snabb på EDPS under en tid:
Jag hade även en Eg Civic med en motor och låda från en Integra Type R som jag körde 12,98 med på strippen. Jag har haft många Hondor.
Jag hade ett uppehåll under ett par år men har nu en Ford Focus RS 2016. Grym bil!
Blev lite nyfiken på vad som hänt under de sista åren, vad gäller nu? Går det att få till en Honda som presterar mitten 11:a på strippen under 200 K? K20 swap? Tacksam om någon vill uppdatera mig lite, det har säkert hänt massor! Jag är främst intresserad av vilka trender som finns avseende swaps.
Kul att skriva här igen, här la jag måååånga timmar ”i min ungdom”
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 302 times
Välkommen tillbaka! Vi har migrerat forumet minst två gånger sedan tidiga 2000-talet och förutom vissa bilder ska allting finnas kvar!
K2* turbo är ju poppis idag. Både 88-91 och även EG Civic är ju rätt svåra att få tag i, EK är poppis och likaså EP3. Finns en hel del fina byggen att titta på under Projekttrådar här på forumet. En del som bygger AWD också, både i ED-EK och EP3.
K2* turbo är ju poppis idag. Både 88-91 och även EG Civic är ju rätt svåra att få tag i, EK är poppis och likaså EP3. Finns en hel del fina byggen att titta på under Projekttrådar här på forumet. En del som bygger AWD också, både i ED-EK och EP3.
Andreas Lärfors : IT ansvarig
-
MickeCTR24
- Bil: Focus RS 2016
- Namn: Mikael Fång
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Grymt. Och att omregistrera detta är också möjligt idag visst?
Känns ju som att man för förhållandevis lite pengar kan få en snabb bil
Jag ska läsa på lite på forumet.
Känns ju som att man för förhållandevis lite pengar kan få en snabb bil
Jag ska läsa på lite på forumet.
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 302 times
Jodå det är några som omregistrerar och andra som bygger om/chansar inför besiktning. Finns några färdiga och pågående SFRO byggen att följa
Andreas Lärfors : IT ansvarig
-
Etingelholm
- Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
- Namn: Emil Tingelholm
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Mitten 11or kör folk med standard k24 swap i lätt/kapat chassi och slicks 
Trenden gällande swaps så är ju k serie i varannan bil idag, en handfull människor enbart som kör b serie numera. Tillgången på b serie delar minskade och med dagens regler gällande registrering så underlättar k swap.
Jag åkte själv b18c turbo för 2 år sedan men sålde av allt och ersatte med k24/k20 swap sedan regg via sfro. Bästa beslutet jag tagit då man får så mycket mer!
Trenden gällande swaps så är ju k serie i varannan bil idag, en handfull människor enbart som kör b serie numera. Tillgången på b serie delar minskade och med dagens regler gällande registrering så underlättar k swap.
Jag åkte själv b18c turbo för 2 år sedan men sålde av allt och ersatte med k24/k20 swap sedan regg via sfro. Bästa beslutet jag tagit då man får så mycket mer!
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande