C och CE körkort
En bekant till mig vill att jag ska jobba hos han som lastbilsförare och han garanterar att jag kommer att få fast jobb hos han.Men eftersom jag har ingen C och CE körkort och har varit arbetslös i mer än ett år tänkte jag fråga på arbetsförmedlingen om de kan betala min utbildning.Nu är jag lite rädd att de kommer inte att vilja göra det. <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Har åkt med han 2 gånger och kollat vad det är han gör och jag kan säga att det är jobb till mig.Har aldrig känt så om ett jobb tidigare.
Är det nån av er som har tagit körkort genom AMS?
Har åkt med han 2 gånger och kollat vad det är han gör och jag kan säga att det är jobb till mig.Har aldrig känt så om ett jobb tidigare.
Är det nån av er som har tagit körkort genom AMS?
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
Dem har väl som krav att man ska ha en garanterad arbetsplats för att dem ska betala en utbildning, och denna utbildning ska vara ett krav för dig för att få detta jobb. Vilket det också är! Så du har nog goda argument för att kunna få en betald, alternativt delbetald, utbildning.
Härligt att du hittat "the one" <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Lycka till!!
Härligt att du hittat "the one" <!--emo&;)-->
Lycka till!!
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Gå in på AMS hemsida http://www.ams.se och läs dig till. Min syrras kille lyckades att få utbildningen betald. Dom var inte villiga först, men ju mer han tjatade och påpekade att det ska finnas möjlighet till det så fick han den betald tillslut. Gå till arbetsförmedlingen och fråga generellt om det och be att få information på papper, sen ser du till att uppfylla alla krav som står, sen in och kräv att få utbildningen betald.
Det bästa är om du har allt på papper när du kommer in för att be dom betala för det. T.ex ett löfte från en arbetsgivare om minst 6 månaders anställning om du klarar av utbilningen. Men som sagt, gå in på arbetsförmedlingen och hitta allt på papper om vad dom har för kriterier för att du ska godkännas för stödet från ams.
Det bästa är om du har allt på papper när du kommer in för att be dom betala för det. T.ex ett löfte från en arbetsgivare om minst 6 månaders anställning om du klarar av utbilningen. Men som sagt, gå in på arbetsförmedlingen och hitta allt på papper om vad dom har för kriterier för att du ska godkännas för stödet från ams.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jag har alla hans uppgifter och han kan även ringa de och fråga.Fan, han är även villig att komma till AMS om det behövs.Han vill verkligen att jag jobbar hos honom för han anser att jag är ansvarsfull, mogen och kille han kan lita på.Han säger att det är svårt att hitta såna nuförtiden och framförallt de som vill stanna och jobba hos en och inte bara sticka efter några månader.Men man kan aldrig lita på AMS,tycker jag iallafall.
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
Lita på AMS ska du väl göra, sen om de är oförmögna att hitta jobb är en annan sak..men säger de att du ska få hjälp så får du det...
kör på bara
kör på bara
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Tjena!
För några år sedan var det så här.
Din hem kommun är tvungen att garantera att det finns, tillräckligt med personal för de kommunala färdmedlen. Detta innebär att de måste se till att det finns personal att tillgå med rätt behörighet.
Jag själv utnyttjade detta för ett antal år sedan <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Detta innebar att de betalade min utbildning för BE CE DE körkorten samt alla truckkort. Detta skedde i Hjärup på företaget UVS (tror jag att det hette). Utbildnings tiden var ca 4 månader.
Detta var ta mig fan det bästa jag gjort, har alltid haft tillgång till arbete efter det.
Lycka till /
För några år sedan var det så här.
Din hem kommun är tvungen att garantera att det finns, tillräckligt med personal för de kommunala färdmedlen. Detta innebär att de måste se till att det finns personal att tillgå med rätt behörighet.
Jag själv utnyttjade detta för ett antal år sedan <!--emo&:whistling:-->
Detta innebar att de betalade min utbildning för BE CE DE körkorten samt alla truckkort. Detta skedde i Hjärup på företaget UVS (tror jag att det hette). Utbildnings tiden var ca 4 månader.
Detta var ta mig fan det bästa jag gjort, har alltid haft tillgång till arbete efter det.
Lycka till /
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Vissa kommuner, som exempelvis Karlsborg, har en vuxenutbildning som är subventionerad av staten. Utbildningen kostar inte ett smack för dig, lämp och andra omkostnader som stud.material osv. får du självklart bekosta.
Här kan du läsa mer:
<a href='http://www.karlsborg.se/komvux/transp.htm' target='_blank'>http://www.karlsborg.se/komvux/transp.htm</a>
Här kan du läsa mer:
<a href='http://www.karlsborg.se/komvux/transp.htm' target='_blank'>http://www.karlsborg.se/komvux/transp.htm</a>
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Även om AMS säger nej så skulle jag tagit korten privat,,ja menar du har varit arbetslös mer än ett år och är garanterad jobb...bara att köra på <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Även om AMS säger nej så skulle jag tagit korten privat,,ja menar du har varit arbetslös mer än ett år och är garanterad jobb...bara att köra på <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
ams betalade mitt busskort, har inte gått arbetslös många veckor efter det så! så det e bara att köra hårt <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
funderar själv på att ta CE privat, nån som har koll på vad det går på ungefär! lasbil lär inte vara nå stora problem för mig! men däremot dedär förbannade släpet <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
funderar själv på att ta CE privat, nån som har koll på vad det går på ungefär! lasbil lär inte vara nå stora problem för mig! men däremot dedär förbannade släpet <!--emo&:hmm:-->
bara o gå o fråga ...som patrik sa .. du tjänar ju in på det senare <!--emo&:)-->
<!--endemo--> sa srecom <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
det finns enormt mkt jobb om man har CE...
visst inte världens bästa jobb, men pengarna duger...
Transporter mm är det enda som alltid kommer finnas typ...
visst inte världens bästa jobb, men pengarna duger...
Transporter mm är det enda som alltid kommer finnas typ...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Äntligen så har AMS fått tummen ur @hållet och fixat en utbildning.YIIPPIIEE <!--emo&:D-->
<!--endemo--> Det tog sisådär 2 månader <!--emo&:blink:-->
<!--endemo--> Ska börja den 13-de denna månaden i Karlskrona.Måste först göra läkarundersökningen.Gör man det på vårdcentralen och vad är det de kommer att undersöka?
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
Grattis!
Jag kommer nog också påbörja en utbildning i januari nästa år.
Du kan gå till din vårdcentral be efter ett läkarintyg för C-körkort. Du får träffa en läkare som ställer allmänna frågor om din hälsa beträffande allergier, hörsel, syn, om du lider av någon sjukdom etc. Du får bl a göra hörseltest och syntest.
Jag kommer nog också påbörja en utbildning i januari nästa år.
Du kan gå till din vårdcentral be efter ett läkarintyg för C-körkort. Du får träffa en läkare som ställer allmänna frågor om din hälsa beträffande allergier, hörsel, syn, om du lider av någon sjukdom etc. Du får bl a göra hörseltest och syntest.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Trodde inte det var möjligt att få sånna utbildningar längre, då regeringen har bestämt att man ska dra in på alla dessa.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<!--QuoteBegin-MagnusL+2 Nov 2006, 14:03:38--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 2 Nov 2006, 14:03:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om Du inte kan få den betald av AMS, ta det privat, Du lär ju inte ha några problem med jobb sen i varje fall! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]344832[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis, studielån eller körkortslån, vad är skillnaden?
[right][snapback]344832[/snapback][/right]
Precis, studielån eller körkortslån, vad är skillnaden?
Team Kalmar
Kul för dig att de betalar kortet! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
ja va också på AMS för några veckor sen med exakt samma ärende som du men fick ett stort nej då jag inte är 20 än..fick höra att "ne tyvärr eftersom du inte är 20 än så behöver du inte ens ringa din handledare då hon inte kan hjälpa dig alls!"
kul att få höra sånt liksom när man verkligen vill nåt!
men men ska försöka sen när jag är 20..har inte råd att ta den privat juh <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
ja va också på AMS för några veckor sen med exakt samma ärende som du men fick ett stort nej då jag inte är 20 än..fick höra att "ne tyvärr eftersom du inte är 20 än så behöver du inte ens ringa din handledare då hon inte kan hjälpa dig alls!"
men men ska försöka sen när jag är 20..har inte råd att ta den privat juh <!--emo&:(-->
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
<!--QuoteBegin-Hondagirl+3 Nov 2006, 22:08:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Hondagirl 4 3 Nov 2006, 22:08:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kul för dig att de betalar kortet! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]345284[/snapback][/right]
Lån ? Låna av föräldrar, ta lån genom dom ?
Det är ju en bra invenstering.
Stefan Karlsson
<!--QuoteBegin-stiivN+4 Nov 2006, 16:17:18--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 4 Nov 2006, 16:17:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Hondagirl+3 Nov 2006, 22:08:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Hondagirl 4 3 Nov 2006, 22:08:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kul för dig att de betalar kortet! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]345417[/snapback][/right]
jo ja vet att d e en bra investering o många andra vet d..men t.ex min mamma skulle aldrig låna ut 30papp till mig för ett C o CE kort för hon tycker att d e mansyrke o att jag som tjej inte har där o göra! <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
o min styvpappa har inte råd att låna mig så mkt pengar då han redan har lån o skit att betala så <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
men ska försöka gå genom medlemslån o skit me skyhög ränta på Nordea lr liknande..
[right][snapback]345417[/snapback][/right]
jo ja vet att d e en bra investering o många andra vet d..men t.ex min mamma skulle aldrig låna ut 30papp till mig för ett C o CE kort för hon tycker att d e mansyrke o att jag som tjej inte har där o göra! <!--emo&:wallbash:-->
o min styvpappa har inte råd att låna mig så mkt pengar då han redan har lån o skit att betala så <!--emo&:(-->
men ska försöka gå genom medlemslån o skit me skyhög ränta på Nordea lr liknande..
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Nån som känner till Arena Rosenholm i Karlskrona? Ska ha utbildningen där men kan inte hitta bygnadden jag ska vara i.På adressen står det Kompetens i Karskrona Arena Rosenholm.Var där igår och letade efter men kunde hitta nåt som heter Kompetens i Karlskrona.Hitadde bara en byggnad där det stog "fordonsprogramet"(tror den tillhör Törnströmska gymnasiet) på och några lastbilar och bussar parkerade framför.Den ligger ovanför en övningsbana för fordon.
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Grund kraven för att AMS normalt sett skall betala en form av utbildning/KK/mm av nått slag idag är att man oftast måste ha en garanti från en arbetsgivare att man får en anställning hos denne.
(vissa undantag i olika kommuner finnes beroende på dennes ekonomi).
men Sanel,om du har en gubbe som säger att han vill ha dig där och även själv kan gå till AMS/din handläggare och säga att du har en anställning på mer än 6mån hos honom om du har C-CE kortet så brukar oftast AMS betala det åt den individen.
förr i tiden så betalades det gärna tex truckkort till dom flesta som ville ha ett sånt,men nu för tiden så får man oftast ett blankt nej till det.
Hondagirl,varför AMS inte betalar nått sånt kort till dig är antagligen pga att man måste va 20/21år för att ens få börja ta ett lastbilskort.(ev undantag för vanlig lastbil och äldre för tung lastbil).
Medlemslån brukar oftast va den bästa typen av lån också.allså den lägsta räntan gentemot ett vanligt privatlån utan nån form av medlems rabatt eller så.
(vissa undantag i olika kommuner finnes beroende på dennes ekonomi).
men Sanel,om du har en gubbe som säger att han vill ha dig där och även själv kan gå till AMS/din handläggare och säga att du har en anställning på mer än 6mån hos honom om du har C-CE kortet så brukar oftast AMS betala det åt den individen.
förr i tiden så betalades det gärna tex truckkort till dom flesta som ville ha ett sånt,men nu för tiden så får man oftast ett blankt nej till det.
Hondagirl,varför AMS inte betalar nått sånt kort till dig är antagligen pga att man måste va 20/21år för att ens få börja ta ett lastbilskort.(ev undantag för vanlig lastbil och äldre för tung lastbil).
Medlemslån brukar oftast va den bästa typen av lån också.allså den lägsta räntan gentemot ett vanligt privatlån utan nån form av medlems rabatt eller så.