Göteborg

För Topics som ej är motorrelaterade
Magyar

Till höst ska jag flytta ifrån 08-området till Göteborg för att studera Fordonskonstruktion och Design. Eftersom jag inte har varit i Göteborg mer än 2 ggr så har jag ingen aning om stan. Vilka områden ska jag undvika att flytta till. Dvs vilka är problemområden som tex Rinkeby, Tensta, Fittja, Alby osv..

Har ni ett rum att hyra ut så kan ni gärna hojta till! :)

Tack på förhand :)
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

såvitt jag förstått.. jag är inte helt hemma på alla ställen men tynnered säger de att man inte ska bo i, iof bor jag där då jag är i gbg o inte tycker jag det verkar så hemskt. fast då bor jag i "en bättre del" av tynnered har jag förstått det.
Angered är också ett sånt ställe man inte ska bo, men där e det nog värre. fråga exaro :D
Sen biskopsgården lär va ett sånt plejs med

Men annars så är masthugget snuskigt skönt ställe att bo på, eller majjorna över huvudtaget. o inte verkar delar av hisingen va så illa heller. men vet inte vilka som är bra eller dåliga förutom biskopsgården.. som e dålig... har jag hört.

http://www.brfmasthugget.se bodde jag. sen finns det SGS studentbostäder men jag kan inte adressen, lätt att googla fram :D
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

EcciBaka skrev:såvitt jag förstått.. jag är inte helt hemma på alla ställen men tynnered säger de att man inte ska bo i, iof bor jag där då jag är i gbg o inte tycker jag det verkar så hemskt. fast då bor jag i "en bättre del" av tynnered har jag förstått det.
Angered är också ett sånt ställe man inte ska bo, men där e det nog värre. fråga exaro :D
Sen biskopsgården lär va ett sånt plejs med

Men annars så är masthugget snuskigt skönt ställe att bo på, eller majjorna över huvudtaget. o inte verkar delar av hisingen va så illa heller. men vet inte vilka som är bra eller dåliga förutom biskopsgården.. som e dålig... har jag hört.

http://www.brfmasthugget.se bodde jag. sen finns det SGS studentbostäder men jag kan inte adressen, lätt att googla fram :D
Jag har en polare som bor på biskopsgården... visserligen i området med radhus, men ändå... o det är hur lugnt som helst =) (tilläggas bör är att jag vart där en hel del, även hela helger x antal ggr...)

Däremot så är det lite värre med bergsjön... där ska va riktigt "illa" lr va man ska säga (har haft en polare som bott där ett tag, norrman också haha)... har inte vart där själv, men d sägs att det är dit alla "nya" flyttar... dvs att det inte finns en enda svensson där... men det är såklart rykten o det är inget som jag kan bekräfta då jag inte vart där sj... Angered har man också hört en del om... men det är klart, det beror på var i området man flyttar... tror säkert det finns "ok" områden i bergsjön också....
pr0ny
Namn: Ronny P

Jag är uppvuxen i bergsjön och flyttade till angered vid typ 14-15. spelar ingen roll var du bor, shit happens everywhere, angered är rätt lungt, mkt skitsnack från folk som inte vet så mkt igentligen.
sämsta med ghettona är miljön osv, det ser tråkigt ut.

det är dock snordyrt att ha försäkring på bilen i ghetto områderna tänk på det.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Allt beror ju på hur mkt pengar du vill lägga på en lägenhet. Det avgör ju om du kommer bo i "ghettot" eller i de finare områdena.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Magyar

Tack för all tips grabbar! :thumbup:

Jag tänkte hyra något den första tiden iaf...
Senast redigerad av Magyar den 31 maj 2007, 20:28, redigerad totalt 1 gånger.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
zozo

jag rekomenderar BERGSJÖN, har bott här i 15 år och skulle alldrig flytta.

jag menar visst förekommer det mord, rån , misshandel, våldtäcktsförsök, gängbråk osv mm, men det e väll normalt :biglaugh2:

neee det är ej så farligt som folk säger. fördelarna är fin miljö och billig hyra om man jämför med andra ställen
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bergsjön is tha sheijt... Gillade det de dagar jag bodde där...
Eller var det tjejen som bodde där som jag gilla? :hmm:

Skit samma.
Du har typ 4-5 olika sorters kebabpizza
Mångkulturellt samhälle
Och alla jefla fågelfrön du kan få tag på :D
Благодаря мутра!
Bagarn

Vad ligger hyrorna på i Götet? Samma som i Stockholm om man jämför de "finare" och de "mindre finare" områdena i respektive stad?
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
EcciBaka
Kontakt:

känns som om det är billigare än sthlm iaf.
------------------------
------------------------
Lynxen

Studentlya liten 1:a hyffsat centralt 4-5k i månaden minst, letar jag med nu. Löjliga prisnivåer
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Magyar

Lynxen skrev:Studentlya liten 1:a hyffsat centralt 4-5k i månaden minst, letar jag med nu. Löjliga prisnivåer
Vad sägs om att dela på en stor 2:a eller 3:a centralt istället? :)
Fredrick

jag kan nämna bra områden om du vill ha det :).

linnéstan, vasastan är top 2!

sen finns ju lorensberg, johanneberg, landala, innanför vallgraven osv, det ligger oxå nära avenyn och centralt om man nu är ute efter det.

haga är mysigt och centralt.

majorna och masthugget är helt ok, men inte såpass centralt att man går till stan och festar osv.

jag har varit MYCKET i lövgärdet, angered och även bergsjön, biskopsgården, hammarkullen osv. Absoult inget fel i att bo där. Väldigt mkt grönska och små fina sjöar och stigar osv, om man gillar "hajka" (obs stavning), cykla mtb eller bara flumma runt och bada osv.

det enda kan väl vara är om man inte gillar höghus eller sådant, då kan det vara lite tråkigt utseendemässigt på vissa ställen, men det finns väldigt fina radhus och hus i dom områdena oxå.

jag bott i och kring gbg hela mitt liv, så fråga mig om det är nåt.

patrikgaybegay har oxå "hyffsad" koll så vitt jag vet, fast han bor ju i kärra hahahahah ;)
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
Charly

Du glömde i stort sett hela centrala östra göteborg fredrik, med lunden, bagaregården och områdena däromkring... de ligger iofs en bit ifrån centrum men helt klart lugna och bra områden.
Lunden ligger gångavstånd till trädgårn iaf :)
Medlem 427
Öberg
Kontakt:

Krokslätt är najs ;)
0709-138741
Medlem #368
Bagarn

Lynxen skrev:Studentlya liten 1:a hyffsat centralt 4-5k i månaden minst, letar jag med nu. Löjliga prisnivåer
Allt ar relativt, jag betalar ca 3ggr sa mycket for en liten 2:a som inte ligger sa fruktanvart centralt i London.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
pr0ny
Namn: Ronny P

Min gamla lägenhet i angered(lövgärdet) kostade typ 3892 (strax under 4k) en 2a på 64kvadrat då ingår allt i hyran, tvättstuga/el/uppvärming osv. ca 50 meter till friluftsområdet vättlefjäll och ca 300meter till affären och garaget(flerbilsgarage). uthyraren och dom som äger typ hela lövgärdet är stena fastigheter.

Tar ca 15min till centrum med bil, då kör man nästan lagligt, normalfort, går att köra på 9minuter eller snabbare beroende på hur snabb bil man har och hur man kör =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Undvik i alla fall att köra snabbt i tunnlarna. Jag blev fotad igår, men det gjorde inget för jag hade ingen reg. plåt fram :P Trodde inte det fanns i tunnlar också, hann inte se skylten då jag blev stressad av trafiken.
Stefan Karlsson
Alfahannen

Öberg skrev:Krokslätt är najs ;)
Håller med! :thumbup:
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

ska man bara bo för att plugga kvittar de ju...ska man köpa för framtiden behöver man väl tänka sig för....

läs annonser o ta nåt som låter billigt o bra..
ungefär som fredrick gör med allt!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
exaro

tja ska oxå plugga till fordons konstruktör o design så vi blir nog klasskamrater ;-)
bor själv på hissingen rambergstaden ca 10 min från stan helt okej hyror.
dock ska man väll försöka hålla sig borta från förorterna. dvs angered bergsjön frölunda etc.
bott själv 2 år i angered inget fel på det. råkade inte ut för några incidenter.
hissingen biskopsgården o länsman bör du oxå undvika.

sen är de även ganska ont om lägenheter i götebort. (som stockholm?)
så jag gjorde ju så att jag tog det första bästa jag fick tag på o sedan bytte jag mig till en bättre lägenhet.
tog mig i för sig 2 år men men.

btw. adda mig gärna på msn så kan vi tjöta lite mer:
kyosh_anastazi@hotmail.com
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
basdanne

Bor i Backa nu... här är allt ok om man kommer på rätt sida vägen :rolleyes:

Andra sidan kallas Backa-Beirut och är inte lika nice.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Magyar

basdanne: Vilken sida är rätt då? :P
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

på rätt sida ?? :P :D ( dvs den som inte är fel sida.. ;) )
SMacke #364
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

exaro skrev:... vi blir nog klasskamrater ;-)..
Trust me...
Du vill inte bli kompis med Ungern..
Han luktar konstigt :D
Senast redigerad av Clabbe den 4 juni 2007, 15:54, redigerad totalt 1 gånger.
Благодаря мутра!
Magyar

Du har näsan för nära dina fötter Clabbe :D
EcciBaka
Kontakt:

Toni är Kroat, han luktar lika illa ;)
------------------------
------------------------
exaro

lika lustig som vanligt ecci
:whatever:
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
basdanne

Magyar skrev:basdanne: Vilken sida är rätt då? :P
Den som inte är Beirut :-)

Man ser det ganska tydligt... Men man kan säga att på ena sidan, typ sägengatan och sagogången, ligger alla bostadsrätter och de lockar till sig en viss typ av folk. Och på andra sidan ligger billiga hyresrätter som socialen tycker om att använda och det lockar till sig en helt annan typ av folk.

döm själv.

Men det bästa är att vägen emellan är ganska bred :thumbup: så de flesta håller sig på sin sida.... fast busshållplats-rutorna bytes ganska ofta på grund av obegåvade idioter som tycker det är kul att panga glas. :boxing: :ranting:
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
EcciBaka
Kontakt:

fredrick: Vaddå är masthugget för långt för att gå till stan? Bortskämda med kollektivtrafiken är ni iallafall :P knata hem titt som tätt jag :D
------------------------
------------------------
Skriv svar