Tjena..

jag köpte en liten Honda CRX i torsdags.. jag besiktade den 10:45...killen på besiktningen märkte att Fjädringen satt lite löst.. vilket han såg att det va en Sänkningssats.. som nån av förra ägarna har kapat för att sänka ännu mer.. Hård-körde den till 22:00 då jag skulle göra en tvär vänstersväng på en parkering.. gav fullt rattutslag till vänster.. och började få i dragläge... och hörde PANG ! och rassel under bilen.. Oj fan tänkte jag.. Gick ut för att kolla.. 3 lager låg på asfalten.. och kollade jag under.. jofan.. där hände knutkorset i vädret.. va bara och bärga hem den.. Trodde jag skulle få byte både Växellåda och drivaxel.. men nej då.. allt klarade sig . :> så har plockat ur drivaxeln för att byta damasker.. dom blev söndertrasade när det släppte

ska hämta inre damasken om ett par timmar.. sedan hem och montera dit skiten.. sen sätta ihop fanskapet..
Men min fråga som sagt är.... Varför släppte den i första taget ? jag har frågat ganska många Honda-kunniga.. men dom alla säger olika saker.. En sa att bilen va alldeles för sänkt så själva axeln in kunde nå hela vägen in i "koppen".. och när jag frågade en annan sa han att "Det är skitsnack.. jag har haft bilen 2cm ovanför marken och drivaxeln har aldrig hoppat ur sådär..
Jag undrar.. hur ska jag göra om det är saken.. att den är för sänkt ?

tänk om jag vill ha den så sänkt som den är.. En av snubbarna sa att jag kunde köpa nån grej som gör att hjulen drar ihop sig igen.. annars får jag väl köpa en Sänkningssats eller original-fjädringen.. så bilen blir lite högre.. ;>
Men den ultimata frågan som detta inlägg handlar om...
VARFÖR ? släppte den ?

om det är nån annan som har råkat ut för samma sak.. :>
Mvh Kenny