</a>Fireblade -02a.
Omdrevad och stuntkittat
</a>
</a>Haha det vet jag, jag vet oxå att du aldrig kört Honda fram tills nu och att du bara hade sagt KÖP GSX-R DIN TÖNTJÄVEL!Fredrick skrev:Dani din stekare.
Du e medveten om att jag är "da mc king" va?
Har du några frågor om hoj så hör av dig ditt monsterfag
För övrigt så har jag köpt min första honda mc

Jag håller inte med om att en literhoj är klumpigare. Det är otroligt lättkört med skapligt bottenvrid i ett superlätt chassi med låg tyngpunkt och centrerad vikt.Tarning skrev:Dani,
jag tycker att du har en sund inställning till hojval.
Själv köpte jag en Hornet 600 som "första hoj" 1998. När jag väl fick bort strypningarna (populärt på den tiden) var den så himla go att jag körde med nästan varje dag den i hela sex år.
Det bygger dock på att du inte kör många långa motorvägssträckor, för över hundra knyck blir det jobbigt i armarna efter en stund.. Men den är helt perfekt i stan och funkar finfint även på kurviga landsvägar där den har betydligt bättre vrid än motsvarande CBR600.
Hornet 600 är lätt, smidig och har ändå ett j-a klipp i motorn när den får varva ut. Inga problem med wheelisarna heller alltså (om du har den läggningen)..
Sedan har givetvis en literhoj ännu mer vrid, men den också betydligt klumpigare i stan och i tvära svängar..

Jodå, jag testat den. Och kommer förmodligen byta till en sådan nästa säsongKrister skrev:jag tror också att en Hornet kommer räcka länge och väl... Dani är trots allt en posör (BMW)!
Men det enda jag trycker hårt på är att prova lite olika, gärna olika märken men också olika storlekar.
Några sidor längre bak i tråden (tror det är i början av tråden) så har jag skrivit om min testkörning av Honda Hornet.... Och då var jag ändå nära på att gå och köpa den utan att ha kört den först då jag var helt såld på modellen.
Nu kommer det aldrig bli en sån och mycket är pga motorkaraktären... eller brist av karaktär kanske man skall säga.
Tarning: Har du provkört en CB1000R? För du kan ju inte komma och påstå att den känns klumpig... den är så vansinnigt lättmanövrerad så det finns inte.