Mitt grenrör e sjukt hett, normalt??
- Streetblock
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Ramear Gilani
- Kontakt:
Tjena..
Jag fick på DC grenröret iadg dock utan avgasbandage och origonal värmeskölden e inte på. Jag tänkte se hur varmt det skulle bli på kort tid därför jag inte satte på bandaget.
resultatet blev, jä*ligt hett på bara under 1 minut. Ska det vara så??? Lite orolig. Mina aningar e om det fortfarande blir lika varmt även om jag sätter på avgasbandaget??
Skulle uppskatta lite tips..
Tack på förhand!!
Jag fick på DC grenröret iadg dock utan avgasbandage och origonal värmeskölden e inte på. Jag tänkte se hur varmt det skulle bli på kort tid därför jag inte satte på bandaget.
resultatet blev, jä*ligt hett på bara under 1 minut. Ska det vara så??? Lite orolig. Mina aningar e om det fortfarande blir lika varmt även om jag sätter på avgasbandaget??
Skulle uppskatta lite tips..
Tack på förhand!!
Ya hurr'd!!
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Det blir jäkligt varmt, avgaserna är ca 700-900grader varma så resten kan du räkna ut själv
Det blir betydligt svalare med avgasbandage på, se till att du sätter på det ordentligt enligt alla konstens regler så blir det skit bra!
Det blir betydligt svalare med avgasbandage på, se till att du sätter på det ordentligt enligt alla konstens regler så blir det skit bra!
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Streetblock
- Kontakt:
Ok, tack för snabbt svar. Vad e konstens regler mer konkret?Hammerin skrev:Det blir jäkligt varmt, avgaserna är ca 700-900grader varma så resten kan du räkna ut själv![]()
Ya hurr'd!!
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Svalare motorrum är alltid bra. Om avgaserna behåller värmen så behåller de också volymen vilket gör att de färdas i en högre hastighet som medför mer vacum efter avgaserna och då sugs det in mer bränsleluftblandning. Så är teorin i alla fall. Sen är det viktigt att allt runtomkring är anpassat för det, rätt längd på runners, grenrör, bra kollector, avgas mm. Jag har själv kört med och utan bandage på samma motor men kunde inte märka någon som helst skillnad (enbart subjektivt) mer än att det blir svalare i motorrum.
Angående montering är det bra o blöta det först så dammar det inte så.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
- Streetblock
- Kontakt:
Tack då vet jag detJalle skrev:Svalare motorrum är alltid bra. Om avgaserna behåller värmen så behåller de också volymen vilket gör att de färdas i en högre hastighet som medför mer vacum efter avgaserna och då sugs det in mer bränsleluftblandning. Så är teorin i alla fall. Sen är det viktigt att allt runtomkring är anpassat för det, rätt längd på runners, grenrör, bra kollector, avgas mm. Jag har själv kört med och utan bandage på samma motor men kunde inte märka någon som helst skillnad (enbart subjektivt) mer än att det blir svalare i motorrum.
Ya hurr'd!!
- Streetblock
- Kontakt:
Jag hade lite problem att f¨av ena lamda sonden men har nu fått av den och den sitter på och när jag startade bilen så var motorlampan släckt men ABS lampan lös?? (Bilen står på pallbockar när jag startar den).
Ya hurr'd!!
- Streetblock
- Kontakt:
Haha aa de öcksåCess skrev:satt du handen på och kände???:D
Ya hurr'd!!
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
ABS-lampan är helt nomalt, den tänds om något hjul inte har samma hastighet som dem andra.. Ditt fall rullade troligtvis framhjulen något, och inte bakhjulen. Den släcks när du kör en runda.Streetblock skrev:Jag hade lite problem att f¨av ena lamda sonden men har nu fått av den och den sitter på och när jag startade bilen så var motorlampan släckt men ABS lampan lös?? (Bilen står på pallbockar när jag startar den).
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Streetblock
- Kontakt:
Ok, trodde fan jag hade skadat något som jag inte hittar... Tack för lättnadenM Scotte skrev:ABS-lampan är helt nomalt, den tänds om något hjul inte har samma hastighet som dem andra.. Ditt fall rullade troligtvis framhjulen något, och inte bakhjulen. Den släcks när du kör en runda.Streetblock skrev:Jag hade lite problem att f¨av ena lamda sonden men har nu fått av den och den sitter på och när jag startade bilen så var motorlampan släckt men ABS lampan lös?? (Bilen står på pallbockar när jag startar den).
Ya hurr'd!!
- Streetblock
- Kontakt:
Jag satte på grenröret idag med avgasbandage och det rykte lite från den men jag antar att det e bandaget som smälter in sig eller???
Ya hurr'd!!
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Det bruka ryka lite,,då det är lite fettliknade på just bandaget som ska brännas bort ,,det är ingen fara,helt normalt.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Streetblock
- Kontakt:
Jag misstänkte det. tack för försäkranXchai skrev:Det bruka ryka lite,,då det är lite fettliknade på just bandaget som ska brännas bort ,,det är ingen fara,helt normalt.
Ya hurr'd!!