200sx s13 mot honda?
Är lite nyfiken på om någon är intresserad av ett byte mot en Honda mot min s13.

Lite info här:
Den går och så utan problem,MEN när den kommit upp i arbetstemp så är tomgången vid 1500varv och den misständer lite. Vet inte vad det är,och tänker inte spekulera i det heller!
Fixa bilbatteri till den så är den körbar härifrån. (eller ta det jag skickar med,men det är oladdat)
Obesiktad och oskattad!!
Steg 2 chip Horsham racing (inget ebay)
3" catback med ful japsdämpare (original efter cat ingår)
6 puckad sinterlamell
öppet filter
oljekylare
17" fälgar med bra däck
oljetemp och boostmätare i stolpen
s14 stolar
bosch 040 soppapump ( äkta grejor också! Skickar med en EXTRA äkta vid köp,samt original pumpen)
skickar med en 9000 IC utan rör för lite mer effektuttag
osv osv.....
Ingående lager i växellådan viner lite,men inget som påverkar körbarhet eller så,samt motorkuddarna kan väl kanske behöva ett byte,om man inte fyller dom eller stadgar upp motorn med motordämpare.
Ingen rost som jag hittat. Rostlagad av tidigare ägare undertill,och omlackad. Finns lite skönhetsproblem såsom ett skrap på vänster framskärm,sprucket spackel vid tanklock då det sitter ett sparcolock där nu,och lite i bakluckan. annars riktigt fin.
Röd framskärm då det tydligen satt någon shogunskärm förut,och ägaren innan fick bara tag på denna.
Ger inga pengar emellan,men vill ha pengar emellan om byte rakt av inte är värt i mitt läge.
Sätter prislappen på 27tusen kr. Detta är ingen 740.. de har högt andrahandsvärde. Kika på blocket efter vad du får för den summa du TRODDE den var värd,innan du kommenterar att den är "dyr".
Bud går ju bra,men endast efter du insett värdet i dessa.

Lite info här:
Den går och så utan problem,MEN när den kommit upp i arbetstemp så är tomgången vid 1500varv och den misständer lite. Vet inte vad det är,och tänker inte spekulera i det heller!
Fixa bilbatteri till den så är den körbar härifrån. (eller ta det jag skickar med,men det är oladdat)
Obesiktad och oskattad!!
Steg 2 chip Horsham racing (inget ebay)
3" catback med ful japsdämpare (original efter cat ingår)
6 puckad sinterlamell
öppet filter
oljekylare
17" fälgar med bra däck
oljetemp och boostmätare i stolpen
s14 stolar
bosch 040 soppapump ( äkta grejor också! Skickar med en EXTRA äkta vid köp,samt original pumpen)
skickar med en 9000 IC utan rör för lite mer effektuttag
osv osv.....
Ingående lager i växellådan viner lite,men inget som påverkar körbarhet eller så,samt motorkuddarna kan väl kanske behöva ett byte,om man inte fyller dom eller stadgar upp motorn med motordämpare.
Ingen rost som jag hittat. Rostlagad av tidigare ägare undertill,och omlackad. Finns lite skönhetsproblem såsom ett skrap på vänster framskärm,sprucket spackel vid tanklock då det sitter ett sparcolock där nu,och lite i bakluckan. annars riktigt fin.
Röd framskärm då det tydligen satt någon shogunskärm förut,och ägaren innan fick bara tag på denna.
Ger inga pengar emellan,men vill ha pengar emellan om byte rakt av inte är värt i mitt läge.
Sätter prislappen på 27tusen kr. Detta är ingen 740.. de har högt andrahandsvärde. Kika på blocket efter vad du får för den summa du TRODDE den var värd,innan du kommenterar att den är "dyr".
Bud går ju bra,men endast efter du insett värdet i dessa.
- antonjr
- Bil: Honda civic eg6 -92
- Namn: Anton Jakobsson
- Been thanked: 3 times
Ingen med vett byter en fin honda mot bilen som har mest problem i värden o är sönderskruvade jämt
sen fåru en med fullsmidd motor sprut osv för 40tusen
förstår att du vill ha honda med ägt sånadära bilar..
Honda crx vt -90/ b16 Jrsc 9psi, Såld
Honda civic vti -92/ b16 Turbo 450whp+ 1.85bar på oem foder
Okay.. Den här är långt ifrån sönderskruvad. har enbart steg 2 chip och fortfarande laddtryck på 0,6bar till skillnad från alla andra som mosar på hur mycket som helst direkt.
Jag kan likväl behålla denna liksom. har jobb nu så kommer lämna in den på allt fix så den blir besiktigad och klar istället för att sälja den till alldeles för låga pengar.
Om någon vill ha den så Javisst. kör i vind, men tänker som sagt inte kränga iväg den till skambud.
Jag vill ha honda mest pga jag gillar dom och de är ofta soppasnåla(de jag haft iaf). men den här bilen är så mycket roligare än crxen jag hade byggt för bankörning.
Finns folk som uppskattar denna bilen med,och priset jag begär är inte hutlöst heller. polarens gick för 25 och den var skabbig till aset och obesiktad tex.
Jag kan likväl behålla denna liksom. har jobb nu så kommer lämna in den på allt fix så den blir besiktigad och klar istället för att sälja den till alldeles för låga pengar.
Om någon vill ha den så Javisst. kör i vind, men tänker som sagt inte kränga iväg den till skambud.
Jag vill ha honda mest pga jag gillar dom och de är ofta soppasnåla(de jag haft iaf). men den här bilen är så mycket roligare än crxen jag hade byggt för bankörning.
Finns folk som uppskattar denna bilen med,och priset jag begär är inte hutlöst heller. polarens gick för 25 och den var skabbig till aset och obesiktad tex.
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
jisses dessa bilar är ju mer övervärderade än våra hondor
men sjukt roliga bilar är det! Du har ingen aning om vad det är som spökar med varvtalet osv?
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
Jag bor i Eskilstuna.
Väldigr roliga bilar är det och väldigt höga i pris med. jag vet faktiskt inte. tomgångsmotorn kanske, men vet inte vad det är som gör att den börjar misstända. den går inte dåligt iaf utan pinnar på fint trots 0,6 i ladd.
Väldigr roliga bilar är det och väldigt höga i pris med. jag vet faktiskt inte. tomgångsmotorn kanske, men vet inte vad det är som gör att den börjar misstända. den går inte dåligt iaf utan pinnar på fint trots 0,6 i ladd.
- antonjr
Min kompis sålde en helt orginal görutom avgas o fin i lacken som hade rullat 16k för 22. Men din är inte dyr om man titta på blocket
jo roliga bilar men ca18 är en problem motor
sparar själv till en Silvia 
-
fredrik

- Bil: S2000
- Namn: Fredrik Hellström
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 19 times
Att den börjar misstända har nog med att du inte har exakt rätt grejer för chippet!
detta behövs för H-dev steg 2
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 turbo from an S14 200SX
Super unleaded fuel (>97 RON)
Uprated fuel pump
detta behövs för H-dev steg 2
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 turbo from an S14 200SX
Super unleaded fuel (>97 RON)
Uprated fuel pump
Fredrik Hellström
0709 80 80 35
Honda S2000 AP1 '00
0709 80 80 35
Honda S2000 AP1 '00
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
Faktiskt inte då den får olika mängder luft osv då! och ic e ju rätt viktig oxå! samt att du kör 98 oktan eller högre!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
När den står stilla får den ju ingen luft från turbon direkt.
Får väl prova byta IC om jag har den kvar så får vi se. Den ligger ju redo redan. bara något rör som behövs för att det ska bli monterat.
Var lite osäker på att den klarade av 1bar ladd original,men efter lite sök så verkar det gå. Sitter ju 0,4bar ifrån det liksom..
Får väl prova byta IC om jag har den kvar så får vi se. Den ligger ju redo redan. bara något rör som behövs för att det ska bli monterat.
Var lite osäker på att den klarade av 1bar ladd original,men efter lite sök så verkar det gå. Sitter ju 0,4bar ifrån det liksom..
- antonjr
Somsagt de är en s13
kan va nån tändningsdel som är skrot med..min kompis har en med steg 2chip men bara turbo,avgas, inte filter eller ic och hans går lite fett bara men inte misständer osv 
Har bytt tändningsdelarna och blev ingen skillnad
kanske dags att byta tändstift igen.
det enda som är problematiskt med bilen i sig liksom är ju att den misständer lite och ökar i varv. Den går hur bra som helst på 0,6 i ladd och inga knackningar i motor eller så.
det enda som är problematiskt med bilen i sig liksom är ju att den misständer lite och ökar i varv. Den går hur bra som helst på 0,6 i ladd och inga knackningar i motor eller så.
- antonjr
är de på tomgång bara ? titta så tädningen står rätt säkert nån som pillat isär halva motorn och satt fördelaren,kamaxelgivaren eller vad dom använder sig av
Har glömt bort denna annonsen.
Har nu:
bytt ruta,fått den besiktigad och skattad tills nästa år,fixat trimdelar och den går som den ska
Det var tomgångsmotorn och soppapump som var boven med tomgången för övrigt.
Allt är bytt och den går som ett jäkla skott!
Har nu:
bytt ruta,fått den besiktigad och skattad tills nästa år,fixat trimdelar och den går som den ska
Det var tomgångsmotorn och soppapump som var boven med tomgången för övrigt.
Allt är bytt och den går som ett jäkla skott!