ELMIA 2013

Här pratar vi efter träffarna, bilder och videos från träffar lägger du här!
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
  • Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
  • Ha alltid med träffdatum i topic.
RedDevil
Inlägg: 136
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
Bil: crx-89 turbo!
Namn: Peter Johansson
Ort: Norrköping/Vikbolandet
Kontakt:

Så har det blivigt dax igen för oss motorintresserade!
Kommer lite bilder efter hand, och så är det hemsidan som gäller för mer bilder!
Många hondor på årets träff, och grabben har kommit med för andra gången :D
Bilagor
ELMIA 2013 053 (2)_979x734.jpg
ELMIA 2013 058 4_979x734.jpg
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
Rany
Inlägg: 746
Blev medlem: 4 juli 2005, 21:07
Bil: ED 90 SEDAN
Namn: Rany Ab
Ort: Södertälje
Kontakt:

Är de sonens bil ?

När byggde han den?, den var ju het :)
Rany Ab
0735989483

Södertälje Bilverkstad
Aukt. Honda Service.
Aukt. Ditec Center Södertälje.
Honda resverdels försäljning.
RedDevil
Inlägg: 136
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
Bil: crx-89 turbo!
Namn: Peter Johansson
Ort: Norrköping/Vikbolandet
Kontakt:

Han började i höstas och riva ner den!
Du får snacka med honom och be honom provspela när du sitter i bilen :shock:
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
RedDevil
Inlägg: 136
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
Bil: crx-89 turbo!
Namn: Peter Johansson
Ort: Norrköping/Vikbolandet
Kontakt:

Lite mer bilder..
Bilagor
ELMIA 2013 060 ljud bak_979x734.jpg
ELMIA 2013 065 race civic_979x734.jpg
ELMIA 2013 035 s2000_979x734.jpg
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
RedDevil
Inlägg: 136
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
Bil: crx-89 turbo!
Namn: Peter Johansson
Ort: Norrköping/Vikbolandet
Kontakt:

Lite till..
Bilagor
ELMIA 2013 055 finne_979x734.jpg
ELMIA 2013 010 civic k20_979x734.jpg
ELMIA 2013 036 ny civic_979x734.jpg
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Kul att nån tog lite bilder, när man själv var så dålig på det ;)
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
EMP
Inlägg: 1000
Blev medlem: 21 juni 2011, 18:27
Bil: Honda
Namn: Gustav eBay Karlsson
Ort: Ulricehamn

RedDevil skrev:Lite till..
@ Den översta: GAAAAH MY EYEEEEES!!! *Stoppar rostiga gafflar i ögonen*
Nu.
¤S2000! -04
¤Accord Executive K24 -04

Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic VTI MC2 Brukkuk -98
#Civic VTI MB6 B20VTEC 2 b! -98
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
Användarvisningsbild
Axzza
Inlägg: 1266
Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson
Ort: Ängelholm

Kommer slänga upp en hel del bilder imorgon, kan fylla på med honda bilder här om det går bra?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
RedDevil
Inlägg: 136
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
Bil: crx-89 turbo!
Namn: Peter Johansson
Ort: Norrköping/Vikbolandet
Kontakt:

Bara att fortsätta att lägga in nya bilder!
Bilagor
ELMIA 2013 037 integra_979x734.jpg
En till tokig finne, inte lika grotesk som den 4-dörrars sedanen!!
En till tokig finne, inte lika grotesk som den 4-dörrars sedanen!!
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

Inga bra bilder men här är några till.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Var där 3 timmar och det var mer än nog, väldigt mycket människor som vanligt men såklart kul att se lite nya byggen :)
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1255
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: 997 Turbo "RS"
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

rätt många fina hondor!
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
RedDevil
Inlägg: 136
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
Bil: crx-89 turbo!
Namn: Peter Johansson
Ort: Norrköping/Vikbolandet
Kontakt:

Japp! Många hondor var det :D
Bilagor
ELMIA 2013 nsx_979x734.jpg
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
Användarvisningsbild
Axzza
Inlägg: 1266
Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson
Ort: Ängelholm

Länk till mina bilder:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... 7220&saved

Och några bonus:
Bullet's bil 100m ut på parkeringen :)
Bild
Bild
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
ThePhotographer
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 mars 2013, 20:56
Bil: Honda Del Sol typeR
Namn: Henric Sandqvist

Många snygga Hondor, så forstår jag varfor min inte fick vara med hehe :D
Honda Del Sol. B18c5 Turbo
Nissan Primera, SR20DE
Nissan Skyline, RB25DET
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

Axzza skrev: Bullet's bil 100m ut på parkeringen :)
Bild
Paparazzi!!! :lol:
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
MrJoniaz
Inlägg: 515
Blev medlem: 3 november 2011, 14:54
Namn: Johan Nihlås
Ort: Helsingborg

Här kommer lite bilder på dem Hondor jag fotade!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Johan Nihlås
073-0290708
johan.nihlas@hotmail.com
http://www.garaget.org/MrJoniaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Äger:
Honda CTR FK8
Bilar som jag har ägt:
Honda CTR EP3
Honda CTR FN2
Honda civic EG5
Glow
Inlägg: 16
Blev medlem: 8 maj 2011, 18:56
Namn: Olle Johansson
Ort: götene/mariestad
Kontakt:

va där på måndagen å tog lite bilder :) länkar till min Flicker sida istället för att slänga upp alla bilder här :)

Flicker, Elmia 2013
"vi tar kort"
Fotograf ;)
Användarvisningsbild
Chrille79
Inlägg: 1748
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Många icke medlems bilar? Känner fasiken inte igen nån förutom Eisen och Anno då :)

Jag som är efter eller är vi dåliga på att ragga medlemmar ?
Gammal räv...
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Om du kollar vilka typer av bilar som är med så förstår du att de är mer av "Posers" "Glidare" än Performers.. Förutom några undantag :mrgreen: Det är en kategori som vi har inte inriktat oss på genom åren. Vi har inte någon av dessa i klubben som har gjort några större ansträngningar för att vi skall ta upp det som en seriös inriktning. Jag för min del tycker att alla inriktningar är intressanta bara det är en Honda :wink:

Så kliv fram ni som gillar detta och har ideér om vad vi kan göra för er och klubben och för att värva fler medlemmar.

Hade vi bara 1/3 av dessa som medlemmar med engagemang, så hade vi garanterat haft monter på Elmia.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
Bullet---
Inlägg: 2540
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

Känns lite synd att man ska rikta in sig på en viss styling för att platsa på Elmia. Oij oij och club JDM hade platser där om går efter undantaget.
Skulle varit kul att vissa upp våra klubbmedlemmars raceinspirerade bilar för att vissa att Hondor går att bygga på mer än bara kjolpaket och ljudbyggen ;)
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Brox
Inlägg: 1085
Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic
Ort: Halmstad

Ingen som vill se rejsbilar.. de ska vara kjolpaket,dunkadunk & lastbågar på taket! ;)
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
EMP
Inlägg: 1000
Blev medlem: 21 juni 2011, 18:27
Bil: Honda
Namn: Gustav eBay Karlsson
Ort: Ulricehamn

Brox skrev:Ingen som vill se rejsbilar.. de ska vara kjolpaket,dunkadunk & lastbågar på taket! ;)
Så sant! Att kooz får peoples choice säger väl allt. :p
Nu.
¤S2000! -04
¤Accord Executive K24 -04

Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic VTI MC2 Brukkuk -98
#Civic VTI MB6 B20VTEC 2 b! -98
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
Eisenhut
HPC Medlem
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 4 times

Faktum är att jag tror att några är medlemmar och dom som inte är kan man redan nu lägga helt åt sidan faktiskt.

Accorden är en kille som heter Johan och kommer bli medlem om han nu inte redan var.
Den röde civicen är Christoffer Geiros, som jag har tjatat på länge att bli medlem. Inte alls omöjligt att det släpper snart!
Den gråe S2000 är Jacob och är också på gång att bli medlem.
Civic Shuttle är Björn och medlem i HPC
Svart NSX är Juhani, medlem i HPC vill jag minnas.
Röd Civic Si är Michael, min garagepolare men svårvärvad. :)
Beige EGn är finne och därmed svårvärvad som fan.
"Rejs" EGn är ett stylingbygge så egentligen ingenting som klubben står för.

Jag känner mer eller mindre allihop och jag jobbar på detta med medlemskap, nu är det upp till styrelsen att ta tag i att lära känna nya medlemmar och nya forumsmedlemmar så dom känner sig välkomna. :)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Snackar vi forums medlemmar eller betalande medlemmar nu?
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
anno
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

*Jag känner mer eller mindre allihop och jag jobbar på detta med medlemskap, nu är det upp till styrelsen att ta tag i att lära känna nya medlemmar och nya forumsmedlemmar så dom känner sig välkomna.*

Hur menar du?
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
DRFT_
Inlägg: 218
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:10
Bil: Honda S2000
Namn: Henrik Bernhardsson
Ort: Helsingborg

Här kommer mina bilder på Hondor från årets mässa.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik Bernhardsson
Integra Type-R DC2 -98
Acura RSX -05
S2000 -05
Civic EK4 E85 -00
Founder of HH|Photo
Användarvisningsbild
Xchai
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

Många fina bilar.

Men dem som har lyckas fått till ett rent och snygg styling är Anno och eisehut tycker jag

Bra jobbat killar.Hoppas flera lär sej av er.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Korre
Inlägg: 506
Blev medlem: 15 juli 2009, 00:58
Bil: CR-V
Namn: Kourosh.E
Ort: Stockholm

hpc kan ju sponsra de seriösa som finns på bild med ett års medlemskap kanske! så att de startar projekttråd och gör klubben lite mer intressant än bara ett ställe att vända sig till när man har problem ;)
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Skriv svar